Management financiar pentru mici afaceri!
cu Irina Popescu
Managing Partner Positive Projects
Ai un business operațional?
Ai început să-ți derulezi activitatea și te întâlnești cu diferite instrumente financiare (de la e-Factura, la declarații fiscale)?
Acest modul online este perfect pentru a clarifica noțiunile de bază din domeniu și a te ajuta să înveți regulile jocului, că să te poți bucura de aventura antreprenorială.
Experiența trainerului în domeniul financiar:
- Consultant fiscal cu 19 ani de experiență în domeniul financiar;
- FCCA (Fellow member ACCA - Marea Britanie);
- Formator acreditat ANC, cu experiență de peste 20 de ani în formarea adulților;
- Promotor al educației financiare prietenoase cu antreprenorii, în mediul de afaceri românesc.
Din 28 mai 2024 putem descifra împreună limbajul tehnic financiar!
urmărește video de mai jos pentru detalii despre curs
Cursul este gândit, în principal, pentru antreprenorii cu afaceri operaționale și echipele lor, însă poate fi parcurs de orice persoană dornică de învățare.
La finalul acestui curs, vei ști:
🎯 Cum să descifrezi schimbările financiar-contabile din 2024 și cum să le folosești în beneficiul tău.
🎯 Ce câștigi dacă dezvolți obiceiuri sănătoase în activitatea financiară a firmei tale.
🎯 Să faci legătura între reglementări, nevoile afacerii și fluxul intern al documentelor financiar-contabile, în companie.
🎯 Să planifici eficient din punct de vedere financiar (atât din perspectiva profitabilității, cât și a lichidității).
🎯 Care sunt principalele obligații ale IMM-ului privind raportarea financiară și plățile către bugetul de stat.
🎯 Să evaluezi impactul fiscal al tranzacțiilor planificate.
🎯 Să explici mai bine colegilor și subordonaților deciziile financiare ale managementului, îmbunătățind astfel comunicarea internă (în special cu responsabilii financiari).
🎯 Să construiești parteneriate viabile cu specialiștii din domeniul financiar și autoritățile fiscale, printr-o mai bună înțelegere a modului de colaborare, dar și a drepturilor și obligațiilor.
Cum se derulează experiența de învățare?
✅ 4 module săptămânale
✅ o investiție de timp din partea ta de aproximativ 4 ore
✅ quiz după fiecare modul
✅ 1 quiz final
✅ 1 proiect final despre businessul tău, pentru care primești feedback
✅ 1 certificat de absolvire oferit de Startarium și semnat de Irina Popescu
✅ absolvenții cursului pot primi 2 ședințe gratuite de mentorat, cu antreprenori din comunitatea Startarium
Feedback participanți:
📚 „Irina a explicat într-o manieră ușor de urmărit cele mai importante aspecte ale acestui labirint al fiscalității.”
📚 „Acest curs a reprezentat pentru mine o experiență extrem de benefică. M-a ajutat să mă familiarizez cu concepte financiar-contabile pe care anterior nu le înțelegeam pe deplin. Modul în care cursul a abordat aspectele de management financiar a fost perfect pentru nivelul meu de cunoștințe.”
Despre ce vom discuta
- 1.1. Introducere în subiect și privire de ansamblu (3:08)
- 1.2. Rolul administratorului din perspectiva de manager financiar (5:00)
- 1.3. Rolul raportărilor financiare (3:21)
- 1.4. Elemente de baza în alcatuirea bilantului (4:13)
- 1.5. Detalii despre elementele de activ și pasiv
- 1.6. Convenții contabile și alte noțiuni financiare de bază
- Modul 1 DOCUMENT SUPORT - Rol, obiective, fluxuri
- Modul 1 - Studiu de caz
- Modul 1 - Quiz
- 2.1. Introducere în planificarea financiară (3:45)
- 2.2 Conceptele esențiale în planificarea financiară (5:06)
- 2.3. Despre elementele bugetelor (6:42)
- 2.4. Despre elementele proiecțiilor de lichiditate (5:53)
- 2.5. Bugetarea - Tipologia veniturilor și cheltuielilor
- 2.6. Bugetarea - Tipuri de bugetare și recomandări pentru un proces eficient
- 2.7. Proiecțiile de lichiditate - metoda directă și indirectă
- Modul 2 DOCUMENTE SUPORT - Planificarea financiară
- Modul 2 - Studiu de caz BUGETARE
- Modul 2 - Studiu de caz PROIECȚII DE LICHIDITATE
- Modul 2 - Quiz
- 3.1. Obligațiile fiscale ale afacerilor în contextul actual (3:53)
- 3.2. Principalele tipuri de contribuabili
- 3.3. Tipologia taxelor și impozitelor (5:38)
- 3.4. Taxe și impozite: documentare, calcul, declarare, plată (7:42)
- 3.5. Regimul fiscal al microîntreprinderilor (6:43)
- 3.6. Reglementarea microîntreprinderilor în 2024
- 3.7. Regimul fiscal al plătitorilor de impozit pe profit (4:38)
- 3.8. Deductibilitatea cheltuielilor
- Modul 3 DOCUMENT SUPORT - Regimuri fiscale
- Modul 3 Studiu de caz - REGIMURI FISCALE
- Modul 3 - Listă resurse recomandate
- Modul 3 - Quiz
- 4.1. Impozitul pe venit (3:52)
- 4.2. Elemente de bază privind impozitul pe venit (6:55)
- 4.3. Salariat vs colaborator PFA (10:03)
- 4.4. Taxa pe valoarea adăugată (9:10)
- 4.5. Impozitul cu reținere la sursă pe veniturile nerezidenților (6:21)
- 4.6. Aspecte de procedură fiscală (8:17)
- Întrebări critice pentru management financiar - resursă suplimentară
- Modul 4 DOCUMENT SUPORT - Obligații fiscale
- Modul 4 Studiu de caz VISIOSPACE - Activități dependente vs. activități independente
- Modul 4 Studiu de caz URBAN CHIC- Impozitul cu reținere la sursă pe veniturile nerezidenților
- Modul 4 - Quiz